Biti David Bowie u komunikaciji

David Bowie nije nas obogatio samo predivnom glazbom i nezaboravnim performansima. Tijekom desetljeća, kroz njegove promjene i njegov stil, imali smo priliku puno toga naučiti u svim segmentima života, pa tako i u komunikaciji.

Vrijedna lekcija je da je u komunikaciji i u umjetnosti komunikacije promjena neizbježna, a on je svaku od tih promjena doveo do savršenstva. Danas je jednostavno u trendu biti drukčiji, no prije 20 godina on je bio pionir promjena i ambasador drukčijeg.

Nekima je bio drag Ziggy Stardust, nekima Major Tom, no, koji god alter ego koristio, u potpunosti se uživljavao u svoju ulogu. Njegova briljantnost, genijalnost izvedbe i ljubav prema umjetnosti ide do te mjere da je čak pred svoju stvarnu smrt uspio opjevati i zadnji trenutak ljudske transformacije – samu smrt. Upravo je time pokazao da je cijeli njegov glazbeni i umjetnički opus bio zapravo njegov život. Otišao je baš onako kakav je sam – nepredvidljivo, hrabro, samozatajno… I za sobom nam je ostavio oproštajno pismo – dovršeni album.

U komunikaciji su ljudi često konzervativni, moglo bi se čak reći i ekstremno religiozni – vole pronaći neko pravilo koje zadovoljava potrebu i onda ga se vjerno drže u  potpunom grču od improvizacija i uvođenja nečeg novog. Bowieja možemo gledati kao sveca zaštitnika svih inovatora, svih onih hrabrih, koji se usude u život, posao i komunikaciju unijeti sebe i time stvoriti potpuno novi put.  Znači li to odmah da je taj pristup jedini ispravni? Možda i ne, ali je vaš i po tome – u potpunosti jedinstven.

Posljednjih 15 godina iskusili smo najviše promjena u društvu od početka vijeka. Naša svakodnevica, naši odnosi i mi sami potpuno smo drukčiji nego su ijedne generacije prije nas bile. Suludo je i pokušavati stara pravila primjenjivati u 21. stoljeću.  Možemo reći kako je David Bowie bio taj koji je predvidio tu veliku promjenu – govoreći kroz Major Toma o tome kako su kada dođete na nebo zvijezde potpuno drukčije.

Ukoliko proučite njegove singlove iz zadnjih 15 godina, vidjet ćete koliko se sam mijenjao i prilagođavao novim promjenama. Njegov potencijal za promjenu prikazivao nam je kako treba prihvatiti promjene koje je tehnologija donijela društvu i učinila komunikaciju učinkovitom, kako bi se mogli što bolje razumjeti i sporazumjeti. U tim svojim promjenama uvijek je držao oči širom otvorene i podržavao one sebi slične. Tako je David Bowie bio jedan od prvih fanova Springsteena.

Ne moramo mijenjati svoj izgled kao ovaj legendarni modni kameleon, no, područje u kojem moramo biti spremni na učestale promjene i konstantno unaprijeđivanje je način na koji komuniciramo s našim publikama. Baš kao i Bowie, uspješni komunikatori razumiju svoje publike i posvećuju im se u potpunosti. Kroz komunikaciju s različitim publikama, uspješno ”skaču” iz jedne uloge u drugu, a sve to uz mnogo iskrene posvećenosti i kreativnosti.

Jednako tako, moramo težiti konstantnom radu, gdje iz dana u dan idemo sve jače, više, bolje, jednostavno – bez stajanja. Jedan uspješni projekt ne čini karijeru, kao što ni cijela Bowiejeva ne počiva na jednom albumu. Starman čak i nakon smrti komunicira s nama putem svog posljednjeg dara publici – novog albuma. Ukoliko dolaze iz srca, naše riječi i naša djela žive vječno!